Halaman

Thursday, December 23, 2010

Hari yang menyedihkan

Aku tak sabar2 nak tunggu kucing kat rumah aku ni beranak. Nama dia Comel sebab bagi aku, warna bulu dia comel sangat. Aku pun tak tau dari mana asal usul kucing ni. Tetiba je ada kat rumah aku. Tapi aku tak kisah pun.

Perut Comel dah besar, tapi tak beranak2 jugak. Kalau pagi2 aku tak nampak muka si Comel, mula lah aku keliling rumah dok cari Comel. Rupa-rupanya dia dok rehat kat rak kasut. Mungkin tak larat sebab dah sarat sangat,hehe. Esokkan nya, aku nampak Comel duduk dalam pasu bunga. Nampak makin comel pulak. Bila aku pegi dekat Comel, rupa-rupanya dia dah beranak =)..

Punya lah garang bila dah ada anak. Kucing pun sayang anak kan =). Aku pun tak berani la nak kacau sebab takut dicakar pulak. Seharian Comel dok jaga anak dia sampai kan aku tak ada peluang nak main dengan anak2 Comel. Ada 3ekor semuanya. Tapi tak ikut rupa mak dia pun, maybe ikut rupa ayah nya kot (",). Aku nak alihkan anak2 Comel dalam bekas yang besar sikit. Tapi Comel ni garang sangat. Jadi aku biarkan bekas tu kat situ dengan harapan Comel alihkan sendiri anak2 dia.

Tapi,,,, bila aku jenguk dalam pasu bunga tu untuk tengok keadaan anak2 Comel, aku terkejut sangat =(..
Sebab, apa yang aku nampak, cuma tulang2 dan ulat yang dah membesar. Aku sedih sangat. Aku tak tau apa sebab nya. Sebelum ni, tak pernah pulak benda ni terjadi...

No comments: