Halaman

Tuesday, June 1, 2010

Dunia Sekarang


Hari ni rasa macam nak g jenjalan la. Yelah, asek terperap dalam rumah. Aku tengok dinding, dinding tengok aku. Mesti dinding pun meluat asek nengok muke sama je, hehehe.

Tadi dok baca surat khabar. Asal aku baca je, mesti menggeleng-geleng kepala aku dibuatnya. Apa nak jadi dengan anak muda zaman sekarang. Macam-macam cerita terpampang di dada akhbar. Aku dah rasa macam duk di negara barat je. Macam-macam kes jenayah ada. Sekarang ni, setiap jam ada 2 orang anak luar nikah dilahirkan. Dan dianggarkan, lebih dari 70ribu anak luar nikah di Malaysia. Nauzubillah himin zalik..

Orang yang dah kahwin punya lah susah untuk dapat anak, tp anak muda sekarang senang-senang buang anak. Bila buat, xingt Allah. Bila dah termengandung, baru la terpinga-pinga. Dah la buat dosa berzina, lepas tu membunuh pula anak yang tidak berdosa. Secomel-comel bayi itu pun tergamak dibuang atau dibunuh. Dimana sifat kemanusiaan pada diri mereka? Tak fikirkah mereka apa yang akan dirasakan oleh anak kecil itu kelak?

Bagaimana agaknya mereka dapat melahirkan anak tanpa bantuan sesiapa seperti doktor? Hebat bukan? Bila perasaan takut menguasai diri, apa pun sanggup diharungi. Aku selalu terfikir bagaimana keadaan dunia pada masa hadapan? Anak tidak sah taraf terlalu ramai, dan tidak mustahil akan melebihi daripada anak yang sah taraf.

Apapun, aku berserah kepada Yang Maha Esa agar aku dilindungi selalu, amin..

No comments: