Halaman

Sunday, June 26, 2011

Pelajar KIST terlibat kemalangan, Jun 2011

Bulan April lepas, baru je berlakunya kemalangan maut pelajar Kolej Islam Sains dan Teknologi(KIST) Bachok, yang membabitkan seramai 5 orang pelajar perempuan kolej tersebut, dimana 3 orang maut dan 2 orang lagi parah.

Pada 25 Jun 2011, kejadian yang hampir serupa menimpa pelajar KIST jugak. Kesemua mangsa adalah pelajar lelaki di kolej tersebut. 3 orang maut dan seorang lagi parah. Pelajar yang maut dikenali sebagai Saiful Jawahil Razali (pemandu), Mohd Alif Mohd Suhaimi Dan Sheikh Mohd Farhan masing-masing berusia 19 tahun. Manakala yang cedera pula adalah Azmi Ariffin, 19, Zabri Husin (pemandu lori), 29 dan Mohd Azeri Mat Nawi, 24. Menurut saksi, kejadian berlaku apabila kereta Proton Iswara yang dinaiki empat pelajar KIST berkenaan gagal memotong sebuah lori di hadapan mereka, lalu bertembung dengan lori ais dari arah bertentangan.

Sama2 lah kita doa semoga mangsa yang parah akan sembuh dan selamat, dan tak lupa jugak sedekahkan al-Fatihah kepada kesemua mangsa yang telah meninggal dunia.

Pada Mac, 2010 juga seorang pelajar KIST meninggal dunia. Ketiga2 kemalangan ni berlaku kerana kenderaan yang mereka naiki gagal memotong kenderaan di hadapan mereka. Itu apa yang dilaporkan di akhbar. Mereka dah ditakdirkan meninggal dunia dengan cara yang sama.

Kepada semua pemandu, pandulah berhati2 ketika berada di jalan raya. Kita tak tau apa yang akan menimpa kita nanti.

Kepada semua mangsa dan keluarga mangsa, Al-Fatihah dan takziah diucapkan. Semoga kalian tabah menghadapi dugaan yang menimpa.

No comments: