Halaman

Tuesday, June 28, 2011

Tektik Nak Pancing Mangsa

Nak buat baik biar bertempat. Kadang2 kita tak tau apa niat orang lain walaupun kita rapat dengan dia.(Buat baik salah, buat jahat lagi lah salah,hehe)

Cerita ni aku dah lama dengar. Tapi saje nak share kepada sesiapa yang masih tak tahu atau dah lupa dengan kisah yang pernah terjadi ni. Tak tau la dekat negara mana, tapi kita tetap kena berjaga-jaga jugak kan. Al maklum la sekarang ni banyak kes jenayah di negara kita.

Cerita nya macam ni, ada sorang perempuan ni baru balik kerja. Hari tu dia keluar office agak lewat sikit. Masa keluar dari pejabat, dia ternampak sorang budak laki tengah menangis tepi jalan. Dia pun menghampiri kanak-kanak tu dan tanya apa yang berlaku. Kanak-kanak tu jawab yang dia dah sesat dan meminta simpati perempuan tu untuk hantarnya pulang ke rumah sambil menghulurkan sekeping kertas yang tertulis alamat rumah kanak-kanak tersebut.


Kalau kita fikir secara logik, mustahil budak tu boleh ada alamat rumah time tu. Macam dia tau2 je yang dia akan sesat
. Tapi disebabkan kasihan dekat kanak-kanak tu, tanpa berfikir panjang dan tanpa memikirkan perkara buruk yang akan berlaku, dia terus hantar kanak-kanak tu kat alamat tersebut.

Sampai aja depan rumah tu, tanpa buang masa dia terus tekan loceng. Tiba2 dia jatuh pengsan sebab terdapat arus yang mengalir pada loceng tu.

Bila dia tersedar dari pengsan, dia betul2 terkejut apabila nampak kondom2 kat sekeliling dia. Dia juga tak tau siapa yang melakukan perbuatan keji tu.

Kesian kan dengan apa yang terjadi, tapi nasi sudah menjadi bubur. Jadi nasihat aku pada kaum hawa di luar sana supaya lebih berhati2. Kalau ada terjumpa kanak2 macam ni, terus hantar dia kat balai polis. Biar polis yang uruskan.

No comments: