Halaman

Saturday, July 16, 2011

Kelcheff 2011

KelCheff bermula dari 14 Julai sehingga 23 Julai 2011 (10 pagi - 10 malam)

Kepada yang masih belum datang ke ekspo makanan Cheng Ho, jangan lepaskan peluang untuk pergi. Macam-macam makanan yang kita tak pernah tengok dan rasa, ada dijual di sana.Semua makanan ni dijamin halal.

Bukan hanya negara China sahaja yang terlibat dengan ekspo ini.

Tadi baru sahaja pergi ke ekspo tu, tapi tak beli banyak pun. Cuma beli nasi ayam Hainan, Mee Xiang Yang dan lagi satu tak pasti nama apa, tapi sejenis kuih.

Nasi ayam Hainan ni rasanya lebih kurang macam yang di Malaysia. Tapi sedap! Sambal dan kuah kicap dia pun sedap dan pekat.



Mee Xiang Yang juga menarik kerana bentuk mee halus-halus. Dan yang penting, rasa nya juga sedap dan ini pengalaman pertama makan Mee Xiang Yang (^_^)/.



Ni tak tau la nama apa, tapi rasa dia macam piza :). Inti dia ada sosej, sayur campur, dll.



Bentuk kuih ni lebih kurang macam yang kat atas, tapi rasanya lain. Rasa kuih ni lebih kurang macam Kuih Cara Manis. Bahagian luar kuih ni macam disalut dengan suhun goreng je(tak sempat nak soal siasat dengan tukang masak tu,hehe



Kepada yang ingin datang ke ekspo ini, boleh lah meletakkan kenderaan anda di stadium. Jarak antara stadium dengan Bazar Tok Guru dekat sahaja. Sambil tu, boleh keluarkan peluh :)

No comments: